Experiența “Științescu”. Despre proiecte inovatoare, asumare și provocările unei lumi în continuă schimbare

A face parte, în calitate de membru al comitetului de selecție, la această competiție, nu a fost doar o bucurie și o onoare, dar și o incursiune fascinantă în lumea, poate adesea neglijată, a ideilor, a viziunii și a inovației în educație.

Într-o eră în care schimbările tehnologice și științifice se produc cu o viteză uluitoare, competiții precum "Științescu" subliniază necesitatea unei schimbări fundamentale în modul în care privim educația. Ele devin un apel la inovație, la gândirea strategică, la aplicare, implementare, continuitate și la dezvoltarea de competențe care să-i pregătească pe tineri pentru provocările complexe ale viitorului.

Educația nu trebuie să fie doar un transfer de informații, ci o experiență care să încurajeze gândirea critică, originalitatea, empatia, adaptabilitatea și responsabilitatea socială. Și câtă nevoie este de o nouă paradigmă, în contextul recentelor rezultate PISA, care arată faptul că ne situăm pe penultimul loc în clasamentul țărilor din Uniunea Europeană în ceea ce privește matematică, științele și citirea. Este o situație deloc onorabilă aceea în care o proporţie importantă de elevi nu deține competenţele minime necesare pentru a face faţă, cu succes, provocărilor societăţii actuale.

"Științescu" încurajează pasiunea pentru domeniile STEM - știință, tehnologie, inginerie, matematică și urmărește formarea unui liant între creativitate și nevoia societății de soluții progresive. Acest concurs reprezintă un argument pentru investiția continuă în educație, astfel încât aceasta să nu fie doar un proces de asimilare pasivă a cunoștințelor, ci o călătorie activă în lumea descoperirilor.

Inițiativele precum "Științescu" sunt imperative în conturarea viitorului; aceste proiecte nu sunt doar idei izolate, ci semnale ale unei mișcări mai ample spre o educație mai pertinentă și mai aliniată cu provocările secolului XXI. Aceste proiecte evidențiază nu doar genialitatea ideilor ci, în definitiv, necesitatea unei abordări educaționale mai ample și mai flexibile, iar finanțarea în domeniul educației nu este doar o investiție în proiecte școlare, ci o investiție în dezvoltarea viitoarei generații.

Oana MĂRGINEAN

Distribuie :