Elevii români au scris istorie în lumea matematicii, obținând rezultate de excepție la Olimpiada Internațională de Matematică desfășurată în Chiba, Japonia. Echipa României a obținut locul 1 în Europa și locul 4 în clasamentul pe națiuni, înregistrând cea mai bună clasare din ultimii 24 de ani. Această performanță remarcabilă demonstrează talentul și dedicarea elevilor noștri, care au concurat cu succes alături de țări cu tradiție puternică în domeniul matematicii, precum China, Statele Unite ale Americii și Coreea.
Rezultate impresionante
Echipa României s-a remarcat prin obținerea a cinci medalii de aur și o medalie de argint, acumulând un total de 208 puncte. Elevii noștri au demonstrat aptitudini matematice excepționale și au demonstrat că sunt în topul mondial al matematicii. Medalii de aur au fost obținute de David-Andrei Anghel, Andrei Moldovan, Robert Dragomirescu, Pavel Ciurea și Andrei Chiriță, toți provenind de la instituții prestigioase precum Liceul Internațional de Informatică și Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu din București. De asemenea, Radu Lecoiu a obținut o medalie de argint, completând performanța echipei noastre.
Coordonare și sprijin:
Delegația României a fost condusă de conf. univ. dr. Cătălin-Liviu Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București. Aceștia au fost însoțiți de lect. dr. Mihai Chiş de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității de Vest din Timișoara, Lucian Țurea de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București și Ana Naghi, observator din partea Ministerului Educației. Această echipă de coordonatori și susținători a fost crucială în pregătirea și îndrumarea elevilor pe parcursul competiției.
Rezultatele obținute de lotul României la Olimpiada Internațională de Matematică din Japonia reprezintă o mândrie națională și o dovadă a excelenței în domeniul matematicii. Performanța lor deosebită, cu cele cinci medalii de aur, medalie de argint și clasarea pe locul 4 în lume, demonstrează calitatea învățământului matematic românesc și potențialul excepțional al tinerilor noștri.